Nieuwsbrief week 18
Autopolis via chat-robot in Facebook Messenger
Vandaag is in ons land een chatbot-toepassing live gegaan, waarmee een consument via Facebook Messenger offertes voor een autoverzekering kan opvragen en vervolgens desgewenst de verzekering van zijn keuze kan aanvragen en direct afsluiten.
Lees verder
Vrouw valt van afstap; gemeente aansprakelijk
Een snackbarbezoekster in Venray komt ten val bij het verlaten van de zaak. Deze kan uitsluitend worden bereikt via een opstap c.q. verlaten via een afstap. In regenachtig weer en bij schemer ziet de vrouw bij het verlaten van snackbar Bufkes de afstap niet goed, valt en loopt letsel op. De gemeente betwist aansprakelijkheid. In een deelgeschil heeft de Rechtbank Limburg bepaald dat de gemeente aansprakelijk is.
Lees verder
Waarom het reinigen van luchtkanalen schade voorkomt
Luchtkanalen zijn er om lucht in een ruimte te zuiveren, vervuilde lucht naar buiten en frisse lucht naar binnen. Hoe langer de luchtkanalen niet worden gereinigd des te meer stof er in de kanalen gaat zitten. Als de stof in het kanaal dikker wordt, dan wordt er vervuilde lucht verplaatst en kan ook de lucht minder goed doorstromen. Dit zorgt ervoor dat het ventilatiesysteem afneemt.
Lees verder
Audatex: gemiddeld schadebedrag 1261 euro
In maart 2017 zijn ruim 93 duizend autoschade-analyses op basis van Audatex-calculaties gemaakt. Dat zijn er 17% meer dan in februari 2017 maar 5,5% minder dan in maart 2016. Het gemiddeld schadebedrag was 1261,89 euro (1297,25 euro de maand ervoor).
Lees verder
InsureApp volgende week live
InsureApp is een smartphone-applicatie waarmee je verzekeringen via een swipe kunt aan- of uitzetten. De app verzamelt informatie over het gedrag van de telefoonbezitter en gebruikt dit voor het verzekeringsaanbod. Volgende week gaat de app live.
Lees verder
Schadebehandeling doorslaggevend voor klant
Van Ameyde publiceert een serie van vijf blogartikelen, waarin wordt ingegaan op de verschillende niveaus van automatisering in het schadeproces, de mogelijkheden voor klantbinding met online en mobiele interactie en hoe analyse van schadegegevens verzekeraars kan helpen op het gebied van marktsegmentatie en productontwikkeling. Vandaag is de eerste blog verschenen.
Lees verder
Acht finalisten fintech-award NRC
NRC heeft een competitie uitgeschreven voor technologische innovaties in financiële diensten, de NRC Live Fintech Impact Award 2017. Uit 40 inzendingen heeft NRC Live met partners Knab, Topicus en Capgemini acht finalisten geselecteerd. Op 11 mei tijdens de NRC Live conferentie ‘De Fintech-realiteit‘ worden de juryprijs en de publieksprijs uitgereikt.
Lees verder
Copyright 2020 - EMG b.v. Contactgegevens
U ontvangt deze e-mail omdat u staat ingeschreven op de Nieuwsbrief van SCHADE magazine. Indien gewenst kunt u zich afmelden door hier te klikken. redactie@schade-magazine.nl
040 - 8428716